sobota, 17 stycznia 2009

Miarka do De Bellis Antiquitatis

Dziś zaprezentuję efekt wczorajszej pracy. Mało, ale zawsze coś. Zrobiłem miarkę do De Bellis Antiquitatis. Całość powstała z listewki kupionej w sklepie z drewnem (są również dostępne w np. Castoramie). W przekroju kwadrat o wymiarach 8x8 mm. Koszt takiej listewki to sprawa groszowa, poniżej 2 zł za metr.

Listewkę przyciąlem do długości 20 cm (to maksymalny odcinek, jaki mogą pokonać oddziały w DBA) i przeszlifowałem papierem ściernym. Następnie pomalowałem akrylami Pactry, najpierw na biało. Odmierzyłem odcinki o długości 4 cm (czyli 100 kroków w DBA, dla skali figur 1:72/20mm) i te, które miały pozostać białe zamaskowałem taśmą klejącą. Pomalowałem odkryte fragmenty na czerwono, a gdy farba przeschła - odkleiłem taśmę. Z powodu lekkich nierówności listewki (faktura drewna) troszkę farby dostało się pod taśmę. Nadlewy zamalowałem białą olejną farbką Model Master (lepiej kryje niż akryl Pactry). Gdy całość wyschła - polakierowałem miarkę warstwą lakieru akrylowego do drewna.

Listewkę malowałem "na raty", osadzajać suchy koniec w kawałku styropianu, w takiej też pozycji jeden koniec wysychał, podczas gdy malowałem drugą część. :)

Inspiracją do powstania tego "urządzenia" była notka na blogu MiSiA.

(na zdjęciu miarka wraz z piechurem Imperialu z gry Warzone - mam zamiar kiedyś pomalować całą armię)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz