niedziela, 12 kwietnia 2009

Pyrkon 2009

W dniach 27 - 29 marca odbywał się w Poznaniu Pyrkon 2009 - Poznańskie Spotkanie z Fantastyką. Konwent ten zgromadził ponad 2800 osób, w wieloraki sposób związanych z fantastyką. Byli pisarze, redaktorzy i inni zaproszeni goście oraz cała masa zwykłych uczestników. Byli też wystawcy, a wśród nich Wargamer. I to ich stoisko, choć niezbyt duże i obecne tylko w sobotę, szczególnie przyciągnęło moją uwagę. Nie spędziłem tam zbyt dużo czasu (przynajmniej nie tyle, ile bym chciał), z racji tego, że byłem jednym z organizatorów tej imprezy, a podlegający mi dział gier planszowych zajmował pomieszczenia w innym budynku. Jednak okazji do posiedzenia na stoisku Wargamera przepuścić nie mogłem. Odbyłem tam bardzo miłą rozmowę z Rafałem - twórcą zasad i rzeźbiarzem figurek do Ogniem i Mieczem. Obejrzałem też prezentację gry oraz zagrałem przykładową bitwę prowadząc o ponad połowę słabsze wojska szwedzkie do zwycięstwa nad oddziałami polskimi. Cieszę się z tego zwycięstwa tym bardziej, że była to moja pierwsza rozegrana w życiu potyczka w Ogniem i Mieczem. Kupiłem też na stoisku pierwsze moje figurki do tegoż systemu - Szwedzkiego pułkownika ze świtą konno (SWE-6e). Tak wiec w Ogniem i Mieczem będę grał Szwedami.
Ucieszyła mnie też informacja o tym, że podręcznik do Ogniem i Mieczem (a dokładniej sam zbiór zasad, bez wstawek historycznych), będzie dostępny na stronie gry do pobrania za darmo. Bardzo dobry pomysł twórców, spokojnie będę mógł grać posiadając legalnie ściągnięte zasady, a podręcznik kupię, jak będę miał pieniądze. Gratuluję pomysłu!
Na koniec chciałbym bardzo podziękować kilku osobom za to, że dzięki nim ten Pyrkon był bardzo udany. Dziękuję więc szczególnie mojej Asi, za to, że była przy mnie cały czas i bardzo mi pomagała, zwłaszcza wtedy, gdy nie mogłem ogarnąć wszystkiego, co miałem do zrobienia. Dziękuję Paszkowi i Wszystkim Organizatorom, za masę pracy i zaangażowania, jakie z siebie daliście. Dziękuję też szczecinianom (z Borysem na czele) oraz Gramajdzie (na czele z Kasią), za zorganizowanie najlepszego Games Roomu, w jakim byłem. Dzięki wielkie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz